PORADY SPECJALISTÓW
Podstawowe informacje
mgr Andżelika Zaborowska – psycholog szkolny
mgr Magdalena Żywicka – terapeuta pedagogiczny
mgr Ksenia Dreścik - pedagog szkolny i specjalny
Wirtualny gabinet psychologa szkolnego
Godziny pracy psychologa szkolnego:
Wtorek 9:00 – 15:.00
Piątek 8:00 – 13:00 (godzina dostępności 13.00 - 14.00)
Godziny pracy pedagoga szkolnego:
Wtorek 8.00 - 13.00
Środa 9.00 - 13.00
Czwartek - 9.00 - 11.00
Godziny pracy pedagoga specjalnego:
Poniedziałek 9:00 – 14:00
Czwartek godzina dostępności 8.00 - 9.00
Piątek 9:00 – 12.00
Artykuły
Napoje energeryczne
Jest coraz więcej badań naukowych pokazujących, że napoje energetyczne mogą mieć poważne skutki zdrowotne, szczególnie u dzieci oraz nastolatków. Statystyki podają, że największe spożycie napojów energetycznych wśród ogółu respondentów zaobserwowano w przypadku młodzieży (10-18 lat) (68%), a w szczególności w podgrupie wiekowej 15-18 lat (73%).
Więcej na ten temat TUTAJ
Stres w szkole
Stres jest zjawiskiem w pełni naturalnym. Każdy człowiek podlega rozmaitym naciskom ze strony środowiska, które wywołują w nim stan wewnętrznego napięcia. Stres z reguły kojarzy nam się z czymś negatywnym, ale należy pamiętać, że ma on też działanie stymulacyjne. Więcej na ten temat TUTAJ
Przepis na szkolne motywowanie
Początek roku szkolnego to okres wywołujący ogromny wachlarz emocji. Od ekscytacji i radości, po strach i niepewność. Nowe przedmioty jak zeszyty, piórnik czy plecak cieszą chyba każdego, podobnie jak przyjaciele oraz oczekiwanie na nowe przygody. Z kolei pewne znaczące zmiany jak inna klasa czy szkoła mogą wywołać obawę przed nieznanym. Każda z emocji towarzysząca początkowi roku szkolnego jest potrzebna i akceptowalna. Więcej o motywacji TUTAJ
E-papierosy
3 lata temu na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka Instytut Badań Pollster przeprowadził badanie wśród polskiej młodzieży na temat używania e-papierosów. Z badań wynika, że 34 procent młodych e-palaczy (w wieku 16-17 lat) pali od ponad roku, 31 procent – od dwóch do pięciu lat, a 4 procent ponad 5 lat.
Więcej na ten temat TUTAJ
Autyzm
Według Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób ICD-10 autyzm to całościowe zaburzenie rozwojowe, które objawia się problemami w komunikowaniu uczuć, w związkach społecznych oraz zaburzoną integracją wrażeń zmysłowych. Autyzm diagnozuje się u około 1 na 100 dzieci w Europie. Występuje u chłopców 4 razy częściej niż u dziewczynek.
Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ
Strona: 1/2
- Strona: bieżąca1
- Strona: 2
- następna
- Przejdź na koniec